Gambe Slim

Láb-gondok

(0/0)

Visszeres lábak esetén

Masszás

Visszérmasszázst kizárólag akkor alkalmazhatunk, ha az erek nincsenek gyulladásban és vagy egyáltalán vagy csak minimálisan fájnak. A kifejezett visszérmasszázst tanácsos inkább szakemberre hagyni.

lab-egeszseg-2

Krém, gél vagy olaj

Visszeres lábakra létezik ezerféle krém, mindegyik különböző összetétellel, nem is csoda, ha nem tudjuk eldönteni, mit szeretnénk. A leggyakrabban használt gyógynövények között szerepel az örök sláger, a vadgesztenye, ezen kívül az árnika, a fekete nadálytő, egyéb hatóanyagok tekintetében pedig a mentol és a kámfor.

Amennyiben krémet keresünk, használhatjuk a Herbioticum összetett hatóanyagtartalmú lábkrémjét, ezt naponta 2-3 alkalommal érdemes bemasszírozni az érintett területeken.

Ha inkább hűsítő, frissítő gélt szeretnénk, akkor szóba jöhet a Dr. Kelen sósborszeszes gélje. Ezt szintén naponta 2-3-szor használhatjuk.

Ha az abszolút természetes és minden adalékanyagtól mentes megoldást szeretnénk, akkor javasolt a szőlőmagolaj használata külsőleg és/vagy belsőleg. Belsőleg naponta egy vagy két mokkáskanállal tanácsos meginni, külsőleg pedig naponta kétszer bemasszírozni a problémás területeken. Amennyiben a szőlőmagolaj mellett döntünk, jobb ha a hidegen sajtolt változatot választjuk, mert ebben több jótékony vegyület van, mint a melegen sajtolt testvérében. A melegen sajtolt szőlőmagolaj inkább sütésre-főzésre alkalmas, a hidegen sajtolt pedig gyógyászati célra is.

Bármelyiket is visszük fel bőrünkre, előtte érdemes megtisztítani az érintett felületet.

Duzzadt, nehéz lábakra

Első lépésben fontos kiemelni, hogy ha lábunk, esetleg karunk is folyamatosan vagy erősen ödémásodik, tehát sok víz gyűlik fel a szövetekben, akkor előbb tanácsos egy kivizsgálást végezni, különös tekintettel a szívre és az érrendszerre. Amennyiben szívbetegség okozza a vizesedést, érdemes azt kezelni, nem pedig kizárólag a vizes lábakat.

Hűsítő lábzuhany

Reggel és este könnyíthetünk a nehézlábérzésen egy lábzuhannyal. Ilyenkor hideg és langyos vizet felváltva engedünk lábainkra. Előbb célszerű langyos vízzel kezdeni és lassan hozzászoktatni bőrünket egy egyre hidegebb vízhez. Ezután válthatunk langyosra, pár perc eltelte után pedig válthatunk hideg vízre. Ezt 5-10 alkalommal lehet ismételni.

Felpolcolás

Ha otthon vagyunk és ülünk, lehetőség szerint tegyük fel a lábunkat egy székre vagy fekvő állapotban tegyünk párnákat lábaink alá. Ez alatt tehetünk hidegvizes borogatást a lábfejre és a bokára, vagy bekenhetjük a fent említett készítmények valamelyikével.

Lábfürdő

Esténként, hetente 3-4 alkalommal érdemes sós, szódabikarbónás langyos vízben áztatni lábainkat. Erre a célra legjobb lenne parajdi sót használni, mivel bővelkedik ásványi anyagokban, illetve tartalmaz őstengeri iszapot. Testmeleg vízben feloldunk 1 evőkanál sót és 1 evőkanál szódabikarbónát, majd 15-20 percig áztathatjuk lábunkat. Fontos, hogy a lábfürdő ne tartson tovább 20 percnél és a víz maximum bokáig érjen.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).